Prioriteringer er en viktig del av hverdagen. Hva skal man bruke tiden sin på og hvor skal man legge ressursene. Dette er noe man må tenke på når man driver med markedsføring og ellers i hverdagen. Jeg har tidligere skrevet en artikkel med tittelen "An Investment approach to marketing". Artikkelen handler om å prioritere markedsaktiviteter basert på den faktiske avkastningen og gradvis flytte markedsmidler over på de aktivitetene som gir best avkastning.
Bjørn Lomborg holdt et glimrende foredrag på TED om prioritering av 50 milliarder dollar for å gjøre verden til et bedre sted. Jeg tenkte på foredraget da jeg leste overskriften i dagens VG: "Regjeringen må ta klimaansvar". Er det riktig å fokusere så mye på miljøet?
Se foredraget og kommenter gjerne. Jeg syntes foredraget er rimelig overbevisende, men det er klart jeg vil at miljøet skal være bra!
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar