tirsdag, februar 06, 2007

Kvasir, Sesam, Google - la resultatene tale for seg

I sin nylanserte blogg har Magne Uppman gjort en vurdering av Kvasir, Google og Sesam. Magne styrer i stor grad markedsbudsjettene sine utifra faktiske målinger og har stor suksess med det.

Her er noen av resultatene fra Kvasir/Sesam/Google undersøkelsen:

Nettsted 1: Kvasir gir 10 ganger så mange treff som Sesam

Nettsted 2: Kvasir gir hele 72 ganger så mange treff som Sesam

Trafikk er viktig, men konverteringer er enda viktigere.

Dette punktet er også dekket grundig i Magnes undersøkelse. Les hele undersøkelsen.

Til slutt må jeg nevne at jeg er en stor tilhenger av Sesam. De tenker nytt og er spreke når det gjelder nye og spennende annonseprodukter. Sesam minner meg litt om Ask.com som også er innovative.

Når det gjelder Kvasir/Eniro, så sliter jeg med å forstå strategien. De annonserer massivt på TV(ihvertfall i Sverige) selv om flere undersøkelser viser at folk ser mindre på TV. Kanskje Kvasir burde vurdere Youtube som annonsekanal.

I tillegg så har Kvasir brukt masse penger på redesign, men de har glemt en av de viktigste målgruppene, nemlig annonsørene(les mer Kvasir her)