søndag, desember 17, 2006

2007 blir året da norske bedrifter begynner å fokusere på konverteringsrate

Av og til tar jeg turen innom Alexa's Movers & Shakers seksjon. Der kan man se hvilke nettsteder som har opplevd mye trafikkøkning den siste tiden. Man skal ta Alexa's tall med en klype salt, men trendene kan man ta litt på alvor.

Den siste tiden har et noname nettsted, Conversion-rate-experts, fått ekstremt mye trafikk(steget med 40 000%!). Det er jo interessant, da de driver med akkurat det samme som oss i .IXD (nytt nettsted). Her er en illustrasjon som beskriver hva konverteringsrate er:

Selv om artikkelen er litt lang, så anbefaler jeg alle å lese igjennom den. Den handler om å redusere friksjon fra de potensielle kundene fatter interesse for produkter og tjenestene helt til de kjøper og betaler for varene.



Du bør være interessert i å doble konverteringsraten på ditt nettsted av følgende grunner:
  1. Du kommer til å selge mer produkter
  2. Du får flere fornøyde kunder
  3. Du kan investere mer enn konkurrentene dine i markedsføring
  4. Du får flere kunder som du kan kommunisere med på e-post
Les hele artikkelen om konverteringsrate her