I går deltok jeg i et webinar som blant annet tok for seg sammenhengen mellom søkemotormarkedsføring og brukervennlighet. Jeg tror jeg kommer til å bruke dette som utgangspunkt i foredraget mitt hos Dataforeningen 15. februar 2007.
I hovedsak dreier det seg om 2 ting; søkemotorvennlighet og brukervennlighet.
Søkemotorvennlighet
- godt design, effektiv arkitektur, god lenkestruktur og nyttig informasjon og vel-optimalisert teknisk kode. I tillegg så er det avgjørende å få inngående lenker til ditt nettsted fra kvalitetsnettsteder(det går du når du har et godt nettsted med god informasjon, men det er lov å drive litt linkbaiting..)
Brukervennlighet
- enkelt å navigere, enkelt å finne informasjon og retningslinjer, riskfree, enkelt å kjøpe
Søkemotorvennlig + brukervennlig = Konverteringsvennlig
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar