- Sørg for å ha webadresser som beskriver innholdet, f.eks.
Søkemotorvennlig URL: http://no.wikipedia.org/wiki/Søkemotoroptimalisering
Ikke-søkemotorvennlig URL: http://www.roxystore.no/index.php?cPath=56 - Sørg for å ha viktige nøkkelord i HTML tittel-feltet. Hvis temaet er søkemotoroptimalisering, så bør ordet søkemotoroptimalisering skrives i tittelfeltet(det blå feltet øverst i nettleseren).
- Bruk viktige nøkkelord i H1 og H2 tag'ene.
- Bruk viktige ord høyt opp på siden.
- Uthev de viktigste ordene. F.eks. "Søkemotoroptimalisering er noe alle burde gjøre".
- Lag en sitemap som kan nås fra alle sider på nettstedet(hvis du har flere enn 100 linker i site map'en bør den deles på to sider)
- Sørg for å få mange folk til å linke til ditt nettsted(linkbygging tips)
- Benytt verktøyene til Google i webmaster central
- Følg retningslinjene til Google
- Ikke juks! Vær fornuftig og skriv godt innhold som har høy verdi for leserne.
Hvis nettsiden din fortsatt ikke er synlig etter å fulgt tipsene over, les mer om hva du kan gjøre hos Google.
Jeg har nettopp hjulpet Konsulentselskapet Four Dimensions med noen enkle justeringer. Vi får se hvordan det påvirker synligheten i søkemotorene. I dag, 21. august er Fourdim.no absolutt ikke synlige i søkemotorene.