Jeg nevnte i et foredrag for et par uker siden på ANFO at Google Adwords har potensiale til å bli et operativsystem for all annonsering i alle kanaler på samme måte som Microsoft Windows er operativsystemet for alle PC'er. Ved å analysere trender og se på innovasjonsstrømmene er dette en meget sannsynlig utvikling. Internettbruken øker og flere bedrifter flytter stadig mer utviklingskroner og markedsføringskroner over på nettet. Google Adwords er navnet på "operativsytemet" for annonsering. Det skjer stadig forbedringer og utviklingen går raskt. Microsoft, Yahoo og Ask jobber hardt for å kunne konkurrere med Adwords.
Google Adwords tillater at man lager annonsetekster, laster opp bannere og video-filer. I tillegg har de kjøpt opp et selskap som leverer radioreklame.
GigaOM har skrevet en meget bra artikkel om denne potensielle utviklingen
Per dags dato brukes 25% av alle online kroner på Google Adwords. Det er en utrolig utvikling som sannsynlighvis vil fortsette en stund til.
lørdag, november 11, 2006
Google Adwords - operativsystemet for annonsering
Etiketter:
effektivitet,
online markedsføring,
søkemotormarkedsføring
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar