mandag, oktober 30, 2006

Webdagene - en suksess og et casestudie

Jeg var på webdagene på fredag og lærte en del nye ting og traff mange interessante mennesker. Jeg vil gi konferansen terningkast 6:) Bra Are og Ove!

En annen interessant observasjon i tilknytning til blogging er at jeg for første gang traff en kar som skriver en blogg jeg leser. I og med at jeg følger bloggen til Per-Erik, så var det ingen sak å komme i prat med han. Dette er en av de mange fordelene som blogging bringer med seg.

Her er de 2 tingene som ga meg en liten a-ha oppelvelse:

Wikipedia er en suksess fordi folk liker å korrigere andre. Ideen er at det finnes få mennesker som liker å skape nye ting, mens det finnes mange mennesker som liker å rette på andres feil. En kombinasjon av dette gjør at Wikipedia er verdens største leksikon selv om Propaganda mener at Wikipedia har en elendig troverdighet . Personen som har skrevet artikkelen bør se TED videoen av grunnlegger Jimmy Wales. Hva kan vi bruke den kunnskapen til? Finnes det andre bransjer som kan dra nytte av Wikipedia's erfaringer?

Den andre tingen jeg lærte var at man må analysere loggene på nettstedets lokale søkemotor. Det er jo en selvfølge, men jeg har ikke tenkt så mye på det.

Det var ca. 60 deltakere på Webdagene. Ca. 15 av disse kom fordi de klikket på en annonse i Google. Veldig konkret og veldig interessant. Altså 25% av deltakerne kom som følge av markedsaktiviteter gjennom Google Adwords. Konverteringsraten til webdagene.no var ca. 3%.

Ingen kommentarer: