tirsdag, oktober 17, 2006
Fransk TV-stasjon tjener mer på SMS enn på reklame
Jeg har observert at tusenvis av nordmenn er villige til å betale opp i mot 10 kroner for å være med å stemme frem sin Idol-favoritt. I Frankrike tjener en TV-stasjon mer på SMS enn på tradisjonell TV-reklame. Målet til TV-stasjonene er ikke lenger å gjøre programmene "sticky" og unngå at de skifter kanal slik at alle ser mest mulig reklame. Målet med programmene nå er å få folk til å delta ved å stemme via SMS. I 2006, for første gang i historien, så tjener TV-stasjonen mer på SMS enn på tradisjonell TV-reklame. Les hele artikkelen
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
2 kommentarer:
Er det ikke fremdeles viktig at programmene er sticky, slik at de får flest mulig folk til å se på, for så å stemme? Dersom man skifter kanal når SMS avstemmingen skjer blir det jo ikke noe særlig penger i kassa?
Hvis man får en seer til å stemme, så tror jeg de følger med for å se resultatet.
Legg inn en kommentar