Verdens mest trafikkerte nettsted, Yahoo.com, lanserte i dag et nytt design uten en eneste bannerannonse(se nye Yahoo ) For noen år siden dominerte bannerannonsene overalt på verdens største nettsteder. Nå er de stort sett borte.
I Norge så har alle de store nettstedene store bannerannonser. Ta en titt på Startsiden, Nettavisen, SOL, VG, Dagbladet, MSN. (Tips: hold shift-tasten inne når du klikker på en link, så åpner den seg i et nytt vindu)
Alle bruker mye plass på KJEMPESTORE BANNERANNONSER. Hvorfor det? Er Norge så forskjellige fra USA? Har norske nettsteder misforstått?
Det er en rekke andre spennende endringer, bl.a. Yahoo Pulse. Her viser Yahoo informasjon om populære trender basert på data fra søk i søkemotorer. Det vil si at de analyserer hva folk er interessert i og skriver mer om disse temaene.
Andre endringer er
- Yahoo lanserer en venstremeny
- Yahoo fokuserer mer på søk
- Yahoo har integrert Yahoo Answers i sine søkeresultater
onsdag, mai 17, 2006
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
3 kommentarer:
Prøv å få noen fra Nettavisen til å kommentere på det. De har alt for mye reklame.
Mengden reklame på nettsteder kan diskuteres. Undersøkelser vi har gjort blant brukerne tyder ikke på at det er et vesentlig irritasjonsmoment.
Nå skal det nevnes at man godt kan lese Nettavisen uten annonser i hele tatt. Vi har en reklamefri versjon. Den koster noen penger, men det illustrerer også poenget: Noen må betale for journalistikken!
mvh
Gunnar Stavrum
Sjefredaktør
TV 2 Nettavisen
Nå synes jeg kanskje at journalistikken til Nettavisen ikke er spesielt kvikk. Beklager, men etter at TV2 kom inn i bildet, og det har blitt samkjøring med nyhetene til TV2, så er dere ikke så raske som dere en gang var.
Hvorfor ta betalt for slikt? Kunne dere ikke i det minste komme med et kompromiss?
Legg inn en kommentar